Intercanvis

INTERCANVI LE MANS

Vam sortir de l´escola dimecres a les 7.30 h del matí amb autocar direcció a l´aeroport. Un cop allà i un cop passats tots els tràmits d´embarcament i de control de l´equipatge vam agafar l´avió cap a París. Quamvam arribar a l´aeroport ens hi estava esperant un autocar que ens va portar a Le Mans. Aproximadament a les quatre de la tarda vam arribar davant de la Catedral de Le Mans, una joia arquitèctonica, on ens esperàvem els nostres companys francesos amb les seves famílies. Amb l´ajuda dels nostres professors ens vam distribuir amb les famílies que ens acollíem.

Al dia següent, dijous, el director de l´institut francès ens va fer un parlament d´acollida en què ens va donar la benvinguda i ens va ensenyar les diferents instal.lacions que conformen l´institut. A la tarda vam poder visitar la Catedral de Le Mans en una visita guiada i vam  observar i aprendre moltes coses interessants.

Divendres vam anar a l´Abadia de Solesmes. Vam poder sentir el cant gregorià i, a més, un monjo ens va explicar la seva experiència personal i vam restar gratament agraïts per tot allò que ens va transmetre. Va ser un moment de convivència i de pau molt especial.

Va arribar el cap de setmana i vam fer diferents activitats que ens vam proposar les famílies que ens acollíem com anar, per exemple, a fer una visita a París o al Mont Saint-Michel.

Dilluns vam reprendre les nostres activitats i ens vam haver de llevar molt d´hora per visitar la casa museu de Leonardo da Vinci i el castell d´Amboise. En aquesta sortida vam ser acompanyats pels nostres companys francesos.

Dimarts vam assistir a diverses classes a l´institut, com, per exemple, classe de música i d´anglès. La classe de música va ser molt especial perquè vam tenir l´oportunitat de tocar diversos instruments com si fóssim un grup de rock. A la classe d´anglès vam fer activitats per endevinar els noms de personatges famosos tant espanyols com francesos. La llengua vehicular en aquest cas va ser l´anglès, per tant, podem dir que hem practicat diverses llengües durant el nostre intercanvi, la qual cosa ens ha enriquit.

Després de dinar, el mateix dia, vam assistir a una recepció a l´Ajuntament de Le Mans on ens va rebre el tinent alcalde i ens va agrair la nostra visita. A la tarda, per acabar les activitats del dia, vam visitar el circuit de les 24 hores de Le Mans i el museu de l´automòbil.

Dimecres era el nostre últim dia a França. A les 9.00, després d´acomiadar-nos dels nostres companys entre llàgrimes, abraçades i amb el ferm desig de tornar a veure´ns , vam agafar l´autocar camí de l´aeroport i vam pujar a l´avió que ens portava de camí a casa.

Aquest intercanvi ha estat una experiència molt positiva per a tots nosaltres, ens ha enriquit des del punt de vista cultural però també des del punt de vista humà, ja que ens ha fet valorar coses que potser abans no teníem en compte.  Ha estat una experiència, per tant, que mai oblidarem i que ens agradaria repetir.